Ostatní informace

Nejčastěji kladené otázky

Co je třeba pro podání žádosti?
Pro podání žádosti je nutné doložit tyto písemnosti:
  • žádost o umístění do zařízení
  • posudek od lékaře o zdravotním stavu
  • kopii rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči, popř. kopii žádosti o příspěvek na péči
Kde tyto formuláře získám?
Oba formuláře můžete získat buď osobně v kanceláři sociálních pracovnic nebo na webových stránkách zařízení ZDE. Po domluvě se sociální pracovnicí je možné Vám poslat tiskopisy poštou.
 
Jak postupovat v případě, kdy se můj rodič není schopen podepsat?
V případě, že se zájemce nemůže nebo nedokáže podepsat, je vhodné, aby si jiný rodinný příslušník vyřídil plnou moc, která zmocňuje k zastoupení zájemce ve všech právních úkonech.
 
Jaká je čekací doba na umístění?
Čekací doba na umístění je velice individuální. Nepřihlíží se již k datu podání žádosti, není tedy třeba podávat žádost v předstihu (pro jistotu). Poskytovatel má stanovena rozhodující kritéria.
 
Urychlí sponzorský dar přijetí do zařízení?
Sponzorský dar zásadně nespojujeme s rozhodnutím o přijetí do zařízení a na přijetí nemá vliv. Přijetí probíhá dle jasných kritérií, stanovených SENIOR centrem Blansko. Finanční dary samozřejmě uvítáme a přijímáme je na základě darovací smlouvy, za účelem přispět na zlepšení životních podmínek uživatelů nebo na pořádání společenských akcí.
 
Jaká je úhrada za pobyt?
Aktuální ceny úhrad naleznete na stránce Ceník za ubytování a stravu
 
Jak se provádí úhrady pobytu?
Úhradu pobytu lze zaplatit těmito způsoby:
- bankovním převodem na účet poskytovatele
- hotově do provozní pokladny ScBk
- srážkou s hromadného seznamu zasílaném ČSSZ
 
Když mi nebude stačit můj příjem, co s tím udělat?
Za poskytované služby v SENIOR centru Blansko, p.o. hradí uživatel za ubytování (úklid pokoje, úklid společenských prostor, žehlení a praní prádla a režijní náklady), stravu a za péči poskytovanou ve sjednaném rozsahu. Po úhradě za ubytovaní a stravu musí uživateli zůstat 15% jeho příjmu. Pokud příjem uživatele nepostačuje na úhradu nákladů, uzavírá poskytovatel dohodu o spoluúčasti na úhradě nákladů s rodinnými příslušníky uživatele. (§ 71 odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb.)
 
Jaké je vybavení pokoje a je možné vybavit si pokoj i vlastním nábytkem?
Všechny pokoje jsou vybaveny víceúčelovým nábytkem (postel, šatní skříň, komoda, botník, poličky, noční stolek a jídelní stolek se židlí), který si mohou uživatelé doplnit dle svého přání drobnými předměty, které jim připomínají domov. Nedílnou součástí každého pokoje je prostorné sociální zařízení (WC, sprchový kout) s bezbariérovým přístupem a mikrokuchyňka s lednicí. Uživatelé si mohou přinést s sebou televizor a rádio. Poplatky za používání si hradí každý sám. Pokoje jsou vybaveny signalizačním zařízením s možností komunikace s ošetřujícím personálem.
 
Mohu si vzít vlastní el. spotřebič?
Ano, každý pokoj je možné si vybavit vlastními el. spotřebiči ( televize, rádio, varná konvice, lampa).
 
Kdy mě mohou mí blízcí navštěvovat?
Návštěvy v SENIOR centru jsou možné každý den od 8. hodin do 21. hodin. Jediným omezením je zásada, že návštěvy nesmí narušovat a omezovat práva ostatních uživatelů zařízení. Nevhodné jsou návštěvy v době podávání stravy. Pro setkání s návštěvami je možné využít společenské prostory (zahrada, denní místnosti). Po dohodě se sociální pracovnicí je možné dohodnout ubytování rodinných příslušníků, kteří nejsou z okresu Blansko, nejdéle na 3 noci. Dále je také možné v našich prostorách uspořádání malé rodinné (soukromé) oslavy, popř.smuteční hostiny pro max.16 osob.
Mohu opouštět domov na víkendy či dovolenou?
Uživatelé mohou samozřejmě opouštět zařízení kdykoli během dne, rovněž na víkend či dovolenou. Delší pobyt mimo zařízení má však stanovena následující pravidla:
- délka pobytu mimo zařízení je 60 dnů v kalendářním roce ( nepočítá se do toho pobyt ve zdravotnickém zařízení)
- vždy je nutné předem nahlásit svůj odchod a odhlásit stravu, na dobu po kterou bude uživatel mimo zařízení

Pozn: za dobu pobytu mimo zařízení se vrací pouze úhrada za odhlášenou stravu
 
Mohu si sebou vzít zvíře na pokoj?
Zařízení není dispozičně přizpůsobeno k chovu zvířat tak, aby uchránilo práva uživatelů, kterým přítomnost zvířat nevyhovuje. Proto, s výjimkou akvarijních tvorů a ptáků v kleci, chov zvířat na pokoji uživatelům neumožňujeme.
 
Je zajištěna lékařská péče?
Komplexní ošetřovatelskou péči zajišťuje kvalifikovaný personál – zdravotní sestry a pracovníci sociální péče v nepřetržitém provozu. Uživatelé mají právo svobodné volby lékaře. Lékař dochází do zařízení 2x týdně v určených hodinách. Kromě uvedené péče zajišťujeme uživatelům 1x za čtvrtletí vyšetření ortopedem a 1x měsíčně vyšetření psychiatrem.

K odbornému vyšetření se uživatelé odesílají do zdravotnického zařízení. U nesoběstačných uživatelů zajišťujeme doprovod, v akutních nebo odůvodněných případech zabezpečíme převoz sanitním vozem. V případě naléhavé potřeby je do zařízení přivolána lékařská pomoc.